Tulevat tapahtumat

Yhdistyksen syyskokous torstaina 19.10. 2017 klo 18.00 Tekniskan Saleilla, Eerikinkatu 2, 6.krs, Helsinki.

Aikaisempia tapahtumia

Kevätkokous 2017

Kevätkokouksen 2017 osanottajia.

Valkosipulin Ystävät ry:n sääntömääräinen kevätkokous pidettiin 27.4.2017

Tekniskan Saleilla. 25 aktiivista valkosipulilaista oli saapunut paikalle. Kokouksessa esiteltiin hallituksen toimintakertomus, yhdistyksen tilinpäätös, rahoituslaskelma ja toiminnantarkastajan/tilintarkastajan lausunto, ja myönnettiin hallitukselle ja muille tilivelvollisille vastuuvapaus.
Lisäksi käsiteltiin mm. tulevaa matkaa Kallasteen sipulimarkkinoille.

Tarkempia tietoja matkasta saatte tulevissa jäsentiedotteissa ja verkkosivuiltamme.

Korjaus:

Yhdistyksen toimintakertomuksessa (2016), on lueteltu nykyinen hallitus (2017),

Vuoden 2016 hallitus oli:
Aimo Taponen (puheenjohtaja,) Markku Knuutinen (varapj.), Irmeli Ahola, Riitta Ahonen, Anna-Maria Kantola, Tarja Leino, Mirja Mankinen ja Jori Olli (erosi hallituksesta 25.7.2016).

Syyskokous 2015

WP_20151125_003 (1) [26657]Syyskokouksen 2015 osanottajia.

Valkosipulin Ystävät ry:n sääntömääräinen syyskokous pidettiin 25.11.2015 Helsingin Suomalaisella Klubilla. 30 aktiivista valkosipulilaista oli saapunut paikalle. Kokouksessa mm. valittiin yhdistyksen hallitus 1.1.2016 lähtien. Erovuoroisten tilalle saimme uudet jäsenet. Uuden hallituksen yhteystiedot julkaistaan myöhemmin verkkosivuillamme. Toki nykyinen hallitus jatkaa vuoden 2015 loppuun täysipainoisesti.

Valkosipulitanssiaiset 2015

WP_20151107_069.jpg

Valkosipulin Ystävät tanssivat 7.11.2015 Helsingin Svenska Klubbenilla runsain joukoin. Svenska Klubbenin upeat tilat tarjosivat juhlavat puitteet tämän vuoden tanssiaisille. Stadin kundi, kirjailija ja lehtimies Kari Varvikko muisteli elämäänsä Helsingissä 50-vuoden ajalta. Ruokailun jälkeen tanssiaisvieraita viihdytti Mia Vasara ja Seppo Lindy tanssiryhmineen. Saimme nähdä taidokkaita tanssiesityksiä kahden kitaran säestyksellä.Sokerina pohjalla jazzlegenda Bianca Morales viihdytti tanssiaiskansaa monivuotisen tanssiorkesterimme säestyksellä. Lisää kuvia galleriassa.

Syysretki Tammisaaren ja Raaseporiin

otsikko

Aurinko paistaa lehmusten välistä. Valkosipulin Ystävien aikamatka taiteilija Helene Schjerfbeckin elämään alkaa. Taiteilija istuu maalaustelineensä ääreen museokeskus EKTAn pihalla. ”Tulitteko maalauttamaan potretin itsestänne?”, kysyi hän. Näillä sanoilla alkoi retkeläisten päivän mittainen matka taiteilijan seurassa. Lisää kuvia galleriassa.

30. Valkosipulifestivaalit Keravalla
markkinat

Vietimme 30. Valkosipulifestivaaleja lauantaina 15.8.2015 aurinkoisessa ja lämpimässä säässä. Jo perinteeksi tulleen ohjelmasisältömme käsitti ohjelmaa kaikenikäisille – ohjelmaa ”vauvasta vaariin”. Yksi päivän kohokohtia on joka vuosi ollut henkilöiden käädytykset valkosipulin ystäviksi. Käädytettävien nimet paljastuvat aina vasta itse tilaisuudessa.Tänä vuonna Kunniakynsilaukkaajiksi 2015 käädytettiin ravintoloitsija Pekka Terävä, keravalainen kunnallispoliitikko Markku Liimatainen ja Valkosipulin Ystävät – Allium Sativum ry:n hallituksen puheenjohtaja Raimo Mäkinen. He pokkasivat kunniakirjat ja keraamiset valkosipulikäädyt kaulaansa Jatta Rantakömiltä aplodien saattelemina.

Kunniakirjan maininnat olivat seuraavat:

Pekka Terävä:

”Pekka ruokaa paljon laittaa, kynsilaukkaa mukaan taittaa.”

Markku Liimatainen:

”Kunnallisneuvos painoja nostaa, tänään hän myös kynsilaukkaajaksi nousee.”

Raimo Mäkinen:

”Kun kerran kynsilaukkaan kajoaa, se mennessään vie ja sitä aina rakastaa.”

Valkosipulifestivaalit olivat yleisömenestys tänäkin vuonna. Päivän aikana festivaaleilla kävijöitä oli reippaasti toistakymmentä tuhatta, joidenkin arvioiden mukaan jopa 20.000 kävijämäärä ylittyi.

Monivuotiset, uskolliset festarimyyjämme eivät tänäkään vuonna olleet unohtaneet meitä, vaan pystyttivät kojunsa lähes entisille paikoilleen. Iloksemme joitakin uusia myyjiäkin oli löytänyt Keravan Valkosipulifestivaaleille.

Festivaalit ovat vakiinnuttaneet paikkansa joka kesäisenä tapahtumana Keravalla. Onhan Kerava valittu jo vuonna 1985 Suomen valkosipulikaupungiksi. Ensimmäiset Valkosipulifestivaalit pidettiin vuonna 1986 Keravan kauppahallissa.

2016 tapaamme jälleen Keravalla Valkosipulifestivaalien merkeissä.

Tapahtuma-arkisto